دانستنی ، تفریحی ، خبری ، علمی همه چیز در ایران

مطالب ناب از سر تا سر اینترنت ، دانستنی ، علمی ، خبری ، تفریحی و...

دانستنی ، تفریحی ، خبری ، علمی همه چیز در ایران

مطالب ناب از سر تا سر اینترنت ، دانستنی ، علمی ، خبری ، تفریحی و...

راه های خانگی درمان اگزما و تسکین خارش اگزما



چرخه خارش و سوزش زمانی که برای هر فردی ایجاد می‌شود می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و رنج در او شود. تقریبا بیشتر افرادی که با اگزما آشنا هستند این موضوع را به خوبی درک می‌کنند. اگزما یک واژه کلی برای توصیف شرایط متغیر پوست است که منجر به ایجاد پوستی ملتهب می‌شود. معمولا در این شرایط پوست قرمز، خشک و ملتهب است و در برخی از موارد نیز تاول زده و پوست پوست می‌شود. واژه اگزما در برخی از موارد جایگزین واژه درماتیت می‌شود که با عنوان پوست ملتهب ترجمه می‌گردد. انواع مختلفی از اگزما وجود دارد اما رایج ترین آن اگزمای آتوپیک است. این نوع اگزما بیشتر در کودکان رواج دارد و توسط مواد آلرژی‌زا ایجاد می‌شود. اما این اگزما در طول دوران بزرگسالی نیز دیده می‌شود. درمانی برای آن وجود ندارد اما اگر دلایل ایجاد آن مشخص گردد، می‌توان نشانه‌های آن را کمتر کرد. همانطور که می‌دانید پوست اولین لایه دفاعی بدن محسوب می‌شود. اگر پوست را از بدن حذف کنید، در معرض انواع مختلفی از پاتوژن‌ها قرار خواهیم گرفت که بدن را تهدید می‌کنند. پوست از اپیدرم (لایه بیرونی) و درم( لایه عمیق‌تر) تشکیل شده است. پوست سالم و اپیدرم از سلول‌هایی ساخته شده است که از آب پر شده‌اند و سرشار از چربی و روغن هستند که باعث بهبود توانایی‌های حفظ آب در پوست می‌شود. اگر اگزما دارید، پوست شما کمتر از حد معمول روغن و چربی تولید می‌کند. در این حالت توانایی پوست برای نگهداری آب کاهش پیدا می‌کند. فاصله بین سلول‌ها گسترده‌ و عریض می‌شود زیرا نمی‌توانند با رطوبت کافی پر شوند. در این حالت آب موجود در درم از دست می‌رود و مواد محرک و باکتری‌ها راحت تر می‌توانند به پوست نفوذ کنند. به همین خاطر نیز موادی همچون صابون و شوینده‌ها می‌تواند اگزما را بدتر کند درمان‌های خانگی اگزما زیر، بر روی تقویت موانع پوستی تمرکز دارند و می‌توانند خلاء بین ان را پر کنند. همچنین استفاده از این مواد می‌تواند مشکلات خاصی همچون التهاب و خارش را کمتر کند.


استفاده از روغن نارگیل:


اجازه دهید کار را با ساده ترین مورد در درمان اگزما پوست یعنی روغن نارگیل آغاز کنیم. روغن نارگیل تاثیر بسیار شگفت انگیزی بر روی پوست دارد و می‌تواند فضای بین سلولی را به خوبی پر کند. در این حالت رطوبت پوست حفظ می‌شود و از ایجاد التهاب و خارش نیز جلوگیری خواهد شد. همچنین این روغن یک لیپید است و همانطور که می‌دانید روغن و چربی برای جلوگیری از خشک شدن پوست و تحریک پذیری آن مناسب است.


برای اینکار به روغن نارگیل نیاز دارید. دست خود را با آب بشویید و خشک کنید. روغن نارگیل را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید و اجازه دهید خشک شود. در صورت نیاز در طول روز همین کار را تکرار کنید.


در حالی که روغن نارگیل واقعا فوق العاده است ، اگزما یک بیماری بسیار منحصر به فرد است و هر کسی نمی‌تواند به راحتی از پس آن بربیاید. اگر در مورد شما نیز این چنین است می‌توانید روغن جوجوبا را امتحان کنید. اگرچه این ماده واقعا یک روغن نیست اما یک موم مایع است. این ماده می‌تواند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. ساختار مولکولی آن بسیار شبیه چربی‌هایی است که در سبوم طبیعی پوست یافت می‌شود. این ماده از اسیدهای چرب با زنجیره طولانی تشکیل شده است و بسیار غنی و مرطوب کننده است. برای انجام اینکار به روغن جوجوبا نیاز دارید. دست خود را با آب بشویید و سپس خشک کنید. روغن جوجوبا را به ناحیه مورد نظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این ماده همان طور که گفتیم بسیار غنی است. بنابراین تنها مقدار اندکی از آن کافی خواهد بود. این روغن را در صورت نیاز سه بار در روز بر روی پوست اعمال کنید.


کره تسکین دهنده:


زمانی که صحبت از پوست خشک، حساس، دردآور می‌شود هیچ چیزی همانند یک کره مخصوص برای بدن مفید نخواهد بود. این ترکیب دارای ۴ ماده درمانی شگفت انگیز است و همین امر باعث می‌شود یک درمان شگفت انگیز برای اگزما باشد. شی باتر همانطور که می‌دانید دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن است. این کره محتوای بسیار غنی از اسیدهای چرب مفید دارد.بیشتر مزایای این کره به خاطر وجود اسیدهای چرب در آن است و توانایی این مواد برای ترمیم، درمان و نرم کردن پوست اسیب دیده شگفت انگیز است. این ماده همچنین می‌تواند التهاب را کاهش دهد که در اگزما بسیار اذیت کننده است. موم نیز واسطی است که برای ضخیم تر کردن کره به کار می‌رود اما به مراقبت و نرم شدن پوست نیز کمک خواهد کرد. روغن جوجوبا و نارگیل نیز مواد دیگری هستند که به این ترکیب اضافه می‌شوند.


برای تهیه این ترکیب به مواد زیر نیاز خواهید داشت:دو قاشق غذاخوری شی باتردو قاشق غذاخوری مومشش قاشق غذاخوری روغن نارگیلچهار قاشق غذاخوری روغن جوجوبااسانس اسطوخودوس( اختیاری)شیشه تمیز


در یک دیگ بخار، موم و روغن جوجوبا را به طور کامل ذوب کنید. بعد از اینکه به طور کامل ذوب شدند، روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت حرارت را کمتر کنید و شی باتر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ذوب شود. ترکیب را در یک ظرف تمیز بریزید و در صورت نیاز اسانس اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. درپوش آن را بگذارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس بر روی ناحیه مورد نظر بمالید.


درمان اگزما


در مواردی که روغن کارساز نیست از گزینه‌های زیر استفاده کنید:


بیشتر درمان های خانگی که برای اگزما بیان کردیم، حاوی روغن بود. در حالیکه این درمان‌ها ممکن است برای برخی از افراد کارساز باشد اما برای برخی نیز مفید نیست. گلیسیرین نباتی شهرت و اعتبار خوبی در میان افراد ندارد. گلیسیرین یا گلیسرول، ماده اصلی لیپیدها هستند و معمولا محصول جانبی در تولید صابون‌های صنعتی می‌باشند. چیزی که باعث ایجاد تفاوت بین گلیسیرین معمولی و گلیسیرین نباتی می‌شود این است که دومی( گلیسیرین نباتی) پایه گیاهی دارد. این ماده معمولا از موادی همچون نارگیل یا روغن پالم به دست می‌آید. گلیسیرین‌های معمولی از چربی‌های حیوانی به دست می‌ایند و کیفیت خوبی ندارند. گلیسیرین‌های گیاهی دارای خلوص ۹۹.۷ درصدی هستند. به همین خاطر نیز این مواد خاصیت مرطوب کنندگی خوبی دارند و می‌توانند پوست را از خارش، سوزش و التهاب مراقبت نمایند. برای انجام اینکار به مواد زیر نیاز خواهید داشت:


گلیسیرین نباتیآب تصفیه شدهبطری خالی اسپری


به نسبت ۱:۱ از گلیسیرین و آب استفاده کنید. آن را در بطری اسپری خالی بریزید و سپس تکان دهید تا مواد موجود به خوبی ترکیب گررد. در صورت نیاز روی پوست خود اسپری کنید. شما می‌توانید به نسبت ۲-۱ نیز اینکار را انجام دهید اما بهتر است با نسبت‌های کمتر کار خود را آغاز کنید تا واکنش پوست به این ترکیب را بدانید.


انجام تغییرات طولانی مدت:


برای تسکین طولانی مدت، باید تغییرات طولانی مدت ایجاد کنید. یک دفترچه یادداشت کوچک بردارید و همه کارها یا موادی که باعث شروع و تحریک اگزما می‌شود را در طول زمان یادداشت کنید. به تدریج متوجه پدیدار شدن الگویی خواهید شد که با استفاده از آن می‌توانید مواردی که باید اجتناب شود را مدیریت کنید. اجتناب از محرک‌ها و مواد آلرژی زا یک رویکرد محکم برای بهتر کردن شرایط اگزماست.


استفاده از جوی دو سر:


زمانی که تمامی درمان‌ها با شکست مواجه شده و مدیریت آن پیچیده می‌شود، باید از مواد اصلی استفاده کنید. یک حمام جوی دوسر می‌تواند رطوبت مورد نیاز بدن را فراهم کند و باعث تسکین بدن شود. اجزای تشکیل دهنده شیمیایی در جوی دو سر خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند در بهبود و درمان اگزما مفید باشد. این ماده همچنین می‌تواند خارش و سوزش را کمتر کند.برای انجام اینکار شما به یک پیمانه جوی دو سر و یک وان نیاز دارید. ابتدا جوی دو سر را در یک پارچه تمیز بریزید و مطمئن شوید که از آن خارج نمی‌شود. وان را با آب پر کنید و پارچه جوی دو سر را در آن قرار دهید.به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در داخل آن بنشینیدو سپس با حوله نرم خود را خشک کنید و مرطوب کننده معمول خود را اعمال نمایید.


چای گیاهی:


بابونه تسکین دهنده باورنکردنی برای پوست است. این ماده التهاب را کاهش می‌دهد، خارش را از بین می‌برد و نقاط موجود بر روی پوست را درمان می‌کند. خاصیت درمانی آن به خاطر وجود یک الکل طبیعی به نام بیسابولول است. بیسابولول می‌تواند خارش را تسکین دهد، التهاب را کاهش دهد و دارای خاصیت ضد میکروبی است. بهترین روش برای استفاده از بابونه، حمام گرفتن با آن است. این روش بسیار شبیه حمام جوی دو سر است فقط اینبار باید از بابونه استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از مزایای این ماده بهره مند شوید به ۴ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده، پارچه تمیز و وان نیاز دارید. بابونه خشک را در یک پارچه تمیز بریزید. شما می‌توانید بعدا مقدار بیشتری بابونه اضافه کنید. اما چهار قاشق غذاخوری برای شروع کافیست. آن را داخل وان آب بیندازید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در داخل آن بخوابید.سپس از مرطوب کننده معمول خود استفاده کنید.


روغن ماهی می‌تواند اگزمای شدید در برخی از افراد را تسکین دهد. این روغن همچنین باعث تسکین خارش و سوزش حاصل از اگزما خواهد شد. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به اگزمای آتوپیک هستند اسیدهای چرب کمتری نسبت به بقیه دارند. اسیدهای چرب N-6 و N-3 برای حفظ و نگهدری عملکرد طبیعی پوست بسیار ضروری است و روغن ماهی سرشار از این اسیدهای چرب است. مصرف روزانه یا هفتگی روغن ماهی می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.


به تازگی دارو هایی در قالب آمپول و قرص روانه ی بازار شده اند که میگویند اگزما را تا حد چشم گیری کاهش میدهد اما برای تهیه این داروها هزینه ی بسیار زیاد و مستمری باید کرد پس بهتر است در این مورد حتما قبل از خرید دارو با دکتر متخصص پوست مشورت نموده و سپس طبق دستور پزشک داروهای مربوطه را تهیه و مصرف نمایید . این دارو ها به صورت دوره ای هستند و مثلا به صورت ماهانه باید یک آمپول تزریق شود یا مثلا هفته ای یک قرص مصرفت شود.



عوارض قرص های لاغری بر سلامت بدن + قرص لاغری نخورید!!




عوارض قرص های لاغری می تواند بسته به نوع دارو و نحوه کارکرد آن متفاوت باشد. داروهای نوع محرک همچونphentermine می توانند به بی خوابی منجر شوند، فشار خون را بالاتر ببرند، ضربان قلب را سریع تر نمایند، باعث بی قراری شوند، وابستگی به دارو را ایجاد نمایند و در نهایت نشانه های کنار گذاشتن و قطع مصرف را بروز دهند. داروهایی که با جذب چربی تداخل ایجاد می کنند (مثل ارلیستات) می توانند مدفوع نرم، گاز و نفخ را منجر شوند. قرص های کاهش وزنی که بر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارند (مثل Belviq) می توانند با سردرد، حالت تهوع، استفراغ ، یبوست، خشکی دهان و سرگیجه مرتبط باشند. بیشتر داروهای کاهش وزننوع محرک تنها برای کاربرد کوتاه مدت توصیه می شوند زیرا می توانند باعث وابستگی فرد به دارو شوند. با اینحال ارلیستات را می توان برای کاهش وزن طولانی مدت مورد استفاده قرار داد. شما می توانید این دارو را بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. داروهای جدید تجویزی برای کاهش وزن همچون Qsymia،Belviq،Contrave و Saxenda را تنها زمانی می توان به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار داد که کاهش وزن مناسب و کافی رخ داده باشد. اگر ۳ الی ۴ درصد از کاهش وزن بعد از ۱۲ الی ۱۶ هفته رخ نداد، درمان طولانی مدت معمولا متوقف می شود.


داروهای کاهش وزن معمولا به همراه رژیم غذایی کم کالری و برنامه تمرین ورزشی تایید شده توسط پزشک به کار می روند. همچنین بهتر است بدانید که بیشتر افراد بعد از قطع مصرف داروهای کاهش وزن برخی از وزن از دست داده شده یا کل آن را به دست می آورند.



هشدار:

تجویز و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج می‌باشد و مجله سلامت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خودسرانه دارو ندارد.


داروهای کاهش وزن تایید شده توسط FDA:داروهای سرکوب کننده های اشتها:


آنورکسینت ها داروهایی هستند که در مغز عمل می کنند تا به کاهش اشتها در فرد کمک کنند. آن ها بر روی قسمتی از مغز اثر می گذارند که به ایجاد حس سیری کمک می کند. آنورکسینت ها به عنوان یک درمان برای کاهش وزن، همراه با یک برنامه منظم از رژیم غذایی و ورزش استفاده می شوند. انواع مختلف مهار کننده های اشتها، از جمله محرک های شبیه آمفتامین و داروهای جدید کاهش وزن وجود دارد که بر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز عمل می کنند.


داروهای محرک:


عوارض جانبی داروهای لاغری محرک ممکن است شامل افزایش فشار خون و ضربان قلب، بی خوابی، عصبانیت، تاری دید، بی حوصلگی یا سردرد باشد. از آنجایی که این داروها مرتبط با آمفتامین هستند ممکن است وابستگی به آن ها ایجاد شود و نشانه های قطع مصرف بروز گردد. برخی از اشکال ممکن است عوارض جانبی معده مانند یبوست، خشکی دهان، تهوع یا استفراغ را ایجاد کنند. در صورتی که عوارض جانبی مانند درد قفسه سینه، تپش یا ضربان قلب سریع، مشکل در ادرار کردن یا تنگی نفس رخ دهد، باید با پزشک تماس بگیرید. این داروها همچنین به عنوان مواد کنترل شده دسته بندی می شوند.


نمونه داروهای محرک شامل موارد زیر است:Adipex-P,Suprenza LomairaBontril PDM,Bontril SRdiethypropionDidrex, RegimexDesoxynQsymiaجدیدترین داروهای کاهش وزن تایید شده توسط FDA:داروی Belviq: تصور می شود این دارو به کاهش اشتها و افزایش حس سیری کمک می کند و اینکار را با فعالیت بر روی گیرنده های خاص سروتونین در مغز انجام می دهد. سردرد، تهوع، سرگیجه، خستگی، خشکی دهان، یبوست عوارض جانبی شایع این دارو هستند. قند خون پایین ممکن است در بیماران مبتلا به دیابت رخ دهد. Belviq به عنوان ماده کنترل شده CIV طبقه بندی شده است.Contrave(بوپروپیون و نالترکسون): بوپروپیون یکداروی ضد افسردگی است و نالترکسون معمولا برای جلوگیری از اثرات مواد مخدر یا الکل در افراد مبتلا به وابستگی داده می شود، اما هر دو دارو می توانند اشتها و گرسنگی را در افراد کاهش دهند.Saxenda: این دارو در مغز کار می کند و می تواند به کنترل قند خون، سطح انسولین، هضم و کاهش وزن کمک کند.Qsymia: فنترامین اشتها را سرکوب می کند. توپیرامات به عنوان دارویی برای کنترل تشنج مورد استفاده قرار می گیرد. این داروها زمانی که به همراه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به کاهش وزن منجر شوند اما روند کار چنین داروهایی هنوز به طور کامل مشخص نیست.مهارکننده های لیپاز:


Xenical فرم تجویزی اورلیستات، برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. اورلیستات در دوز پایین منحصر به فرد است و نمی تواند بر روی سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارد و باعث کاهش وزنشود اما می تواند مانع از جذب چربی شود. عوارض جانبی که در این شرایط رخ می دهد ممکن است ناخوشایند باشد. این عوارض شامل گاز، دفع مدفوع مکرر، مدفوع نرم،بی اختیاری مدفوع و در موارد حاد اسیب به کبد باشد. سعی کنید این داروها را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید. Alli یا Xenical را به همراه مولتی ویتامین هایی مصرف کنید که در برگیرنده ویتامین های محلول در چربی همچون ویتامین های A، D، E، K است.


داروهای لاغری


عوارض جانبی شایع مرتبط با داروهای کاهش وزن:نام برندطبقه بندی داروعوارض جانبی شایعAdipex-P (فنترامین)سرکوب کننده اشتهاافزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، بی قراری،وابستگی، در طولانی مدت ممکن است قطع مصرف آن مشکلاتی را در پی داشته باشد.Alli (ارلیستات) – بدون نسخهمهارکننده لیپازمدفوع چرب، گاز، نیاز به دفع مکرر مدفوع، مدفوع نرم،بی اختیاری مدفوعBelviq (لورکازرین)آگونیست گیرنده سروتونین ۲C انتخابیسردرد، حالت تهوع، سرگیجه،خستگی، خشکی دهان،یبوست.Bontril PDM, Bontril SR (فنتیمترازین)سرکوب کننده اشتهاافزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، بی قراری،وابستگی. در صورت مصرف طولانی مدت، قطع مصرف آن ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد.Contrave (بوپروپیون و نالترکسون)ضد افسردگی( مهار کننده ضعیف نور اپی نفرین و دوپامین)حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، یبوست، سرگیجه، بی خوابی،خشکی دهان،اسهال، افزایش فشار خون،اضطراب،گرگرفتگی، طعم غیر عادیDesoxyn (متامفتامین)سرکوب کننده اشتهااحتمال سوء مصرف بالا، اگر سایر درمان ها موثر نبود از این گزینه استفاده کنید. افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، بی قراری، وابستگی، در صورت مصرف طولانی مدت قطع مصرف آن ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد.Didrex (بنزفتامین)سرکوب کننده اشتهاافزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، بی خوابی، عصبی بودن، بی قراری، وابستگی، سوء مصرف.در صورت مصرف طولانی مدت قطع آن می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.Diethylpropionسرکوب کننده اشتهایبوست، بی قراری، خشکی دهان، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب،بی خوابی،عصبی بودن، وابستگی، سوء مصرف. در صورت مصرف طولانی مدت قطع آن می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.Qsymia (فنترآمین و کپسول های انتشار گسترده توپیرامات)ترکیبی از داروهای سرکوب کننده اشتها و anorecticپارستزی، سرگیجه، تغییر طعم، بی خوابی، یبوست، خشکی دهانSaxenda (liraglutide)مصرف غذا و اشتها را تعدیل می کندحالت تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، سردرد،سوزش سر دل، خستگی، سرگیجه،درد شکمی، گاز،خشکی دهان، قند خون پایین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، افزایش لیپازSuprenza (فنترآمین)سرکوب کننده اشتهاافزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، بی خوابی، عصبی بودن، بی قراری، وابستگی، سوء مصرف، در صورت استفاده طولانی مدت، قطع مصرف ممکن است مشکلاتی در پی داشته باشد.Xenical (اورلیستات)مهارکننده لیپازگاز، نیاز به دفع مدفوع اورژانسی، مدفوع نرم، بی اختیاری مدفوع،این دارو را به صورت روزانه با مولتی ویتامین ها مصرف کنیدآیا استفاده از داروهای گیاهی کاهش وزن امن است؟


اگر به کاهش وزن علاقه داشته باشید ممکن است به داروهای گیاهی یا طبیعی روی بیاورید. این محصولات ادعا می کنند که به طور معجزه آسایی چربی های بدنی را از بین می برند و به راحتی باعث کاهش وزن می شوند.آن ها ادعا می کنند در عرض یک هفته ۱۰ پوند از وزن شما را می کاهند. اما به خاطر داشته باشید که بیشتر این محصولات تقلبی هستند. باید بدانید که مکمل های غذایی بدون نسخه توسط FDA تایید نشده اند. معمولا بیشتر متخصصان هشدار می دهند که چنین مکمل هایی زیاد موثر نیستند و می توانند عوارض جانبی شدیدی در پی داشته باشند. همچنین محصولاتی در بازار یافت شده که در برگیرنده داروی تجویزی سیبوترامین هستند که از بازار ایالت متحده آمریکا در سال ۲۰۱۰ جمع آوری شد. FDA بیان می کند که به خاطر مصرف چنین محصولات خطرناکی، افراد ممکن است جان خود را از دیت بدهند. سایر موادی که توسط FDA شناسایی شده در برگیرنده داروهای ضد تشنج، داروهای درمان فشار خون و سایر داروهایی است که توسط این سازمان تایید نشده است. تقریبا هر هفته، این سازمان برخی از مکمل های غذایی را به خاطر خطراتی که برای سلامتی انسان ها دارند از بازار جمع می کند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ این سازمان در مورد کپسول های حاوی سیبوترامین، فنول فتالئین و دیکلوفناس هشدار داد. سیبوترامین می تواند باعث افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب در برخی از بیمارانی که سابقه بیماری های عروق کرونری، نارسایی احتقانی قلب ، سکته و آریتمی دارند شود. فنول فتالئین قبلا در ملین های بدون نسخه مورد استفاده قرار می گرفت اما از بازار ایالت متحده آمریکا جمع آوری شد. خطرات مرتبط با این ماده می تواند در برگیرنده دردهای شکمی شدید، ضربان قلب نامنظم، سرطان در صورت استفاده طولانی مدت باشد. دیکلوفناس یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که می تواند در بیمارانی که سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مصرف می کنند عوارض جانبی شدیدی را ایجاد نماید. در دسامبر سال ۲۰۱۵، سازمان FDA ده ها محصول دیگر را که برای کاهش وزن به کار می رفتند از بازار جمع آوری کرد. این محصولات نیز حاوی سیبوترامین و فنول فتالئین هستند. نمونه های متعدد دیگری در این مزینه وجود دارد. اگر می خواهید محصولی را برای کاهش وزن مورد استفاده قرار دهید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. هرگز محصولاتی که تاییدیه بهداشت را ندارند خرید نکنید.برخی از این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده ناشناخته هستند و می توانند به بدن اسیب وارد نمایند.





راه های موثر سفید کردن دندان در خانه


دوباره وقت آن شده که به مناسبت سال نو در مهمانی‌های مختلفی شرکت کنید و مرتبا عکس بیندازید. پس سفید کردن دندانهایتان ضروری است. اما پیداکردن زمان برای مراجعه به دندانپزشک، همیشه ممکن نیست و گاهی اوقات شما نمی‌خواهید که برای کمی‌روشن تر کردن دندانهایتان، مقدار زیادی مواد شیمیایی روی آنها بمالید. خوشبختانه، مجبور نیستید این کار راانجام دهید. فقط کافی است این جایگزین‌های خانگی ساده را امتحان کنید.

امروزه داشتن دندان های سفید علاوه بر جلوه ی زیبایی که دارد نشانه ی شخصیت شما نیز هست ! علت این موضوع این است که در اذهان مردم این قانون جا افتاده که هرکس بهداشت شخصی خود را بیشتر رعایت میکند شخصیت بالاتری نیز دارد و سفیدی دندان ها هم نشانه ی رعایت کردن بهداشت دهان و دندان است.

در این مطلب راهکار های سفید کردن دندان را تهیه کرده ایم که توصیه میکنیم لاقل یکی از آن ها را انجام داده و از تاثیر ان لذت ببرید ، وقت آن رسیده که دیگر نگویید داشتن دندان هایی سفید فقط با پول خرج کردن ممکن است!


خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین


کیت آربیتمن، یک دندانپزشک در نیویورک می‌گوید: جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جزء قدیمی‌ترین راه حل‌های خانگی سفید کردن دندانها هستند. مردم از شستشوی دندانها با پراکسید هیدروژن رقیق به مدت چند ثانیه، نتایج خوبی گرفته‌اند.


او همچنین توصیه می‌کند که جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بجای خمیر دندان معمولی، از آن استفاده کنید. چند قطره از پر اکسید هیدروژن ۳ درصد را به جوش شیرین ساده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس روی مسواکتان بمالید و با آن، دندانهایتان را مسواک کنید.


جری کوراتولا که یک دندانپزشک جوان سازی دندان در نیویورک است می‌گوید: نباید از این خمیر، هر روز و بطور مداوم استفاده کنید زیرا هر دو ماده این خمیر، خاصیت سایندگی دارند. او توصیه می‌کند که از این درمان خانگی برای ۳تا ۵روز استفاده کنید و سپس قبل از استفاده مجدد، ۳ تا ۶ ماه صبر کنید.


خمیر توت فرنگی


کوراتولا می‌گوید: توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای پاک کردن لکه‌های قهوه، شراب قرمز و چای از روی دندانها، فوق العاده است.


یک یا دو عد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. با استفاده از مسواک کودکان (که باعث می‌شود دسترسی بهتری به فواصل بین دندانها داشته باشید) این مخلوط را بمدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندانهایتان بمالید (پس از شستشو) با استفاده از نخ دندان، تمام دانه‌های توت فرنگی موجود در فواصل بین دندانها را خارج کنید.


در این مورد هم، اگر بیش از حد از این خمیر استفاده کنید، اسید موجود در خمیر می‌تواند باعث ساییده شدن دندان‌ها شود و در نهایت آنها را بیشتر مستعد لکه شدن کند. بنابراین از این درمان، هر روز استفاده نکنید.


مالیدن موز


کوراتولا می‌گوید: شما می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز که سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است، برای سفید کردن دندانهایتان استفاده کنید. این مواد معدنی با ارزش در موز، جذب مینای دندانهای شما می‌شوند و اثر سفید کنندگی دارند. او توصیه می‌کند: بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، یک موز رسیده را پوست بکنید و قسمت داخل پوست را به مدت ۲ دقیقه روی دندانهایتان بمالید. سپس دهان را بشویید و قبل از خواب نیز این کار را تکرار کنید.


شستشو با سرکه سیب


کوراتولا می‌گوید که سرکه سیب رقیق کمک می‌کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. او توصیه می‌کند که سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب را به یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن را با یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و طبق معمول مسواک بزنید.


خمیر روغن نارگیل


شستشوی دهان با روغن، به لطف افراد مشهوری مانند گوئینت پالترو و شایلن وودلی که این کار را انجام می‌دهند، بسیار متداول شده است. وین پری، مدیر عامل و رئیس توسعه محصول Greensations (برندی که فقط محصولات کاملا طبیعی می‌فروشد) می‌گوید: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق انسان تماس پیدا می‌کنند، به آنزیم‌های سفید کننده دندان تجزیه می‌شوند. ترکیب بزاق شما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می‌کند که لکه روی دندان را برطرف می‌کند. این رادیکال آزاد که اکسید شده، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که لکه ها را با مسواک زدن و شستشو از بین می‌برد.


اما چرخاندن روغن در دهان بمدت ۲۰ دقیقه، برای همه خوشایند نیست. پری به جای آن یک دستور خمیر روغن نارگیل را که بسیار هم ساده است پیشنهاد می‌کند: اول، یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چایخوری جوش شیرین و ۵ تا ۱۰ قطره اسانس طبیعی نعناع به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. این نعناع، خاصیت خوشبو کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه‌های شما را سالم نگه می‌دارد.


خمیر زغال چوب


جوزف بنکر، یک دندانپزشک در نیوجرسی می‌گوید: زغال چوب فعال یکی از جدیدترین اصطلاحات پر سر و صدای امروزی است زیرا فواید سم زدایی دارد. معلوم شده که این ماده، یک راه حل خانگی عالی برای سفید کردن دندانها نیز می‌باشد. او توضیح می‌دهد که این دانه‌ها، بسیار متخلخل هستند و قبل از اینکه باکتری، دندانها را لکه کند به باکتری می‌چسبند.


او می‌گوید: زغال چوب را با مقدار کمی‌آب مخلوط کنید و به آرامی‌روی تمام سطوح دندانها بمالید. بگذارید این زغال چوب فعال بمدت ۲دقیقه روی دندانهایتان بماند و سپس تا زمانیکه تمام زغال چوب از دندانها پاک شود، دهان را با آب بشویید.




قوانین داشتن رابطه ی دوستی موفق و پایدار + چگونه در رابطه ی دوستی موفق باشیم؟



ایا به دنبال رابطه ای هستید که بتواند ارتباطات قوی تر و بهتری ایجاد کند؟ شما باید در مورد انرژی که می‌تواند تواناییتان را به رابطه مثبت تبدیل کند و از تنهایی جلوگیری نماید اطلاعاتی داشته باشید. با کمک تغییراتی که در ادامه بیان خواهیم کرد می‌توانید تمامی انرژی‌های مثبت را به سمت خود بکشید. در این مقاله ۴ قانونی را بیان می‌کنیم که می‌تواند در ساخت یک رابطه خوب به شما کمک کند. پس همراه ما باشید.


قانون اول: ما چیزی که هستیم را به خود جذب می‌کنیم


هرچقدر انرژی مثبتی به سمت دیگران بفرستید، انرژی مثبت بیشتری دریافت خواهید کرد. هرگز افکار منفی را به ذهن خود راه ندهید. حتما شما نیز شنیده اید که می‌گویند عشق، عشق را جذب می‌کند. ناراحتی وافسردگی نیز همین شرایط را به خود جلب خواهد کرد. اول از هر کاری باید بدانید در رفتارها و طرز فکر شما چه چیزی مثبت است و چه چیزی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. اگر از نقطه مثبت فاصله گرفته اید اصلا نگران نباشید. این یک تکامل است. به این فکر کنید که بیشترین ارزش در زندگی شما و دیگران چیست. شما می‌توانید این نقاط مثبت را بیشتر تقویت کنید. ایده اصلی، جذب تعاملات پرورش دهنده است. تمرینات زیر به شما کمک خواهد کرد سیگنال‌های مثبت را افزایش دهید. بهترین کیفیت زندگی خود را تشخیص دهید و آن را به جهان عرضه کنید.قبل از اینکه افراد جدیدی را ملاقات کنید یا به سمت رویدادهای مهم بروید، به خودتان بالاترین اولویت را بدهید. با خودتان بگویید: قرار نیست بر روی نقاط منفی خود تمرکز کنم. باید بر روی نقاط قوت خود تمرکز داشته باشم. باید به انرژی‌های مثبت و احساس خوبی که در درون من وجود دارد اعتماد کنم. چنین طرز فکری شما را به سمت جلو هدایت می‌کند.


قانون دوم:شهود و درک مستقیم باعث شفاف سازی انتخاب‌های هوشمند می‌شود:


رابطه یک موضوع عجیب است. حتی زمانی که چشمان خود را باز کرده اید و دقت زیادی بر روی رابطه خود دارید باز هم ممکن است برای شما تیره و تار باشد. ما یاد گرفته ایم نتیجه گیری‌های خود را از طریق داده‌های سطحی به دست آوریم. اما قانون جاذبه پا را فراتر گذاشته و به عمق مسائل می‌نگرد. برای اینکه بتوانید از این قانون به نفع خود استفاده کنید باید موارد دیگری را نیز مدنظر داشته باشید. به درک و شهود خود در مورد رابطه احترام بگذارید و سازگاری‌های موجود را برجسته سازید. چیزی که باعث ایجاد یک تصویر مبهم از رابطه می‌شود اضطراب یا جاذبه جنسی شدید است. تمرینات زیر به شما کمک می‌کند به چنین توانایی دست پیدا کنید:


رابطه یا موقعیتی را انتخاب کنید که نیاز به شفاف سازی داشته باشد. ممکن است در مورد یک رابطه دوستی احساس سردرگمی بکنید. پس همین رابطه را انتخاب کنید. آن را بر اساس معیارهای شهودی و ادراکی اجرا کنید. ایا در مورد آن احساس مشکل، عصبانیت، امنیت یا پر انرژی بودن دارید؟ناامنی،شهوت یا لجاجت می‌تواند بر روی قضاوت شما از یک رابطه تاثیر بگذارد. اگر فردی احساس مثبتی داشته باشد، احتمالات را کاوش می‌کند. اگر احساس مبهمی در مورد رابطه وجود داشته باشد باید متوقف شوید و همه چیز را از اول مورد بررسی قرار دهید. اگر همه احساسی که در مورد یک رابطه دارید منفی است، بهتر است آن را برای همیشه کنار بگذارید.


قانون سوم: دیدن نکات مثبت در افراد می‌تواند آن‌ها را جذب کند:


به جای اینکه به صورت ناخودآگاه نکات منفی افراد را برجسته کنید، سعی کنید موارد مثبت را بیشتر از قبل ببینید. اگر نکات منفی مشاهده کردید به صورت مودبانه آن را اصلاح کنید یا اصلا آن را نادیده بگیرید. هدف شما به دست اوردن نکات مثبت طرف مقابل در یک رابطه است. همه ما دوست داریم اطرافیانمان نکات مثبتی که در وجودمان قرار دارد را تایید کنند. اگر می‌خواهید با فردی رابطه برقرار کنید، به دارایی‌های مثبتش توجه کنید. بنابراین به جای اینکه نکات منفی را برجسته کنید بر روی نکات مثبت دست بگذارید. شما می‌توانید کارهای زیر را نیز انجام دهید:


به افرادی که دوستشان دارید بگویید که چقدر قدردان زحماتشان هستید.به افرادی که زیاد دوستشان ندارید نیز همین موضوع را بگویید.درک خود را تنظیم کنید. بر روی نکات مثبت هر فردی که ملاقات می‌کنید تمرکز کنید.توانایی سایر افراد را تحسین کنید.


قانون چهارم:بخشنده باشید. بخشندگی دارایی‌های مادی و معنوی شما را بیشتر می‌کند


بخشندگی احساس بسیار خوبی در فرد ایجاد می کند. اینکه بتوانید با تمام وجود خود ببخشید باعث می‌شود بیشتر از قبل انرژی‌های مثبت را از اطراف خود دریافت کنید. برای به دست آوردن انرژی بیشتر، بخشنده باشید. استراتژی‌های زیر در انجام اینکار به شما کمک خواهد کرد. اگر با تمام وجود خود ببخشید نتایج مثبتی در زندگی دریافت خواهید کرد.


خود به خود ببخشید: هر زمانی که وقت کردید به دوستان و همکاران خود هدیه ای بدهید. هدیه شما هر چیزی می‌تواند باشد. لازم نیست این هدیه مادی باشد. گاهی کمک در انجام کارها بهترین روش برای شاد کردن دیگران است.به صورت ناشناس ببخشید: به دنبال یک پیرزن یا پیرمرد در خیابان راه بروید و در حمل بارها یا عبور از خیابان به او کمک کنید. کاری کنید که دیگران از وجود شما لذت ببرند. برای اینکه بتوانید شاد باشید و با خوشحالی زندگی کنید باید دیگران را شاد کنید.


راوابط دوستی روابطی هستند که باید دقت بسیار زیادی در آن ها شود و نباید این دقت به همراه بد بینی و شک باشد زیرا همیشه نظر سوء باعث بوجود آمدن بحث و جدال و در نهایت ناراحتی بی دلیل میشود! همیشه موارد را زیر نظر بگیرید بدون ان که طرف مقابلتان احساس کند به آن شکاک هستید، قوانین روابط دوستی بسیار زیاد هستند اما آنچه این قوانین را رنگ می بخشد کنار هم بودن آن هاست و حتی یکی از آن ها رعایت نشود میتواند اوضاع را خراب کند و خلاف میل شما پیش برد.


از قوانینی که در این مقاله بیان کردیم برای ایجاد روابط خوب و پایدار استفاده کنید. از هر موفقیتی لذت ببرید. خودتان را با موارد بیهوده ناراحت نکنید.



چگونه سلامت زندگی کنیم؟ + راهکار های جلوگیری از بیماری



بدون شک شما هم افرادی را می‌شناسید که نحوه سلامت خود را همیشه کنترل می‌کنند. در اطراف همه ما، چنین افرادی پیدا می‌شوند. آیا تا به حال دوست نداشتید راز سلامت آن‌ها را بدانید و از این راز برای سلامتی خود استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۸ راز این افراد را بیان کنیم.


استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین C:


اگرچه شواهد علمی نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد اما بیشتر افراد مصرف این ویتامین را نادیده می گیرند. هر زمان که احساس کردید حال خوبی ندارید ، چند واحد ویتامین C مصرف کنید و از اثرات معجزه آسای آن لذت ببرید.


داشتن خواب کافی:


هر فردی باید در شبانه روز ۸ الی ۱۰ ساعت خواب مفید و با کیفیت داشته باشد تا بتواند سالم بماند. متخصصان خواب معتقدند که خواب مناسب و کافی برای داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار موثر است. در حققیت مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ۵ الی ۶ ساعت در شب خوابیده‌اند، زمانی که در معرض ویروس سرماخوردگی قرار می‌گیرند ۳۰ درصد امکان ابتلا به آن را خواهند داشت. این در حالیکه است که افراد با خواب کافی تنها ۱۷ درصد امکان ابتلا به بیماری سرماخوردگی را دارند.


تقویت قدرت ذهنی و روانی:


زمانی که همه افراد اطراف ما در مورد بیماری‌های مختلف صحبت می‌کنند، برخی از افرا حضور دارند که معتقدند هرگز بیمار نمی‌شوند. این افراد دارای باورها و عقاید قوی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید سالم بمانید باید قدرت ذهنی و روانی خود را تقویت کنید و مثبت بیندیشید.


کنترل و مدیریت استرس:


بله استرس هم سلامتی را در خطر می اندازد و نه تنها سلامت جسمی بلکه سلامت روانی را نیز تحت شعاع قرار میدهد. یکی از راهکار های سالم زندگی کردن دوری از استرس است.

استرس یکی از مواردی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود اما از آن نمی‌توان اجتناب کرد. بنابراین اهداف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید استرس خود را مدیریت نمایید. شما می‌توانید شرایط استرس زا را با مواردی همچون مدیتیشن، ورزش و انجام کارهای مفید کنترل کنید.


تمیز و مرتب بودن:


زمانی که از بیرون به منزل خود بر می‌گردید باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. همان طور که می دانید محیط بیرون با میکروب‌های بسیاری آلوده است بنابراین پاکیزگی خود را همیشه حفظ کنید.


ورزش کردن:


انجام منظم تمرینات ورزشی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. انجام اینگونه تمرینات می‌تواند از بروز عفونت‌های دستگاه تنفسی جلوگیری کند.سعی کنید هفته‌ای حداقل سه بار ورزش کنید.


ارتباط از راه دور:


زمانی که مجبور می‌شوید برای رفتن به سر کار خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، احتمال قرار گرفتن در معرض میکروب‌های مختلف بیشتر می‌شود. برای اجتناب از این موضوع، شغلی را پیدا کنید که به منزلتان نزدیک‌تر باشد. همچنین اگر می‌توانید بهتر است دورکاری کنید.


داشتن استراحت کافی:


زمانی که احساس می‌کنید حالتان خوب نیست، بهتر است تا دیر وقت کار نکنید. زمانی را برای استراحت خود کنار بگذارید و مطمئن شوید خواب کافی دارید.


اگر شما این 8 قانون اساسی زندگی را رعایت نمایید و به صورت دائمی از آن ها پیروی کنید به طور جدی خودتان را درمقابل بیماری ها و امراض مختلف مقاوم کرده اید.

بهتر است به فرزندانتان بیاموزید تا با رعایت قوانین طلایی سلامت ، سلامتی خود و خانواده شان را تضمین کنند و هیچ آموزشی بهتر از عمل کردن نیست!

زندگی سالم و به دور از آلودگی و مریضی را برای شما ارزو میکنیم.