دانستنی ، تفریحی ، خبری ، علمی همه چیز در ایران

مطالب ناب از سر تا سر اینترنت ، دانستنی ، علمی ، خبری ، تفریحی و...

دانستنی ، تفریحی ، خبری ، علمی همه چیز در ایران

مطالب ناب از سر تا سر اینترنت ، دانستنی ، علمی ، خبری ، تفریحی و...

تاثیرات لوسیون لیمو بر پوست صورت + نحوه استفاده لوسیون لیمو


لوسیون لیمو/ پاک‌کننده طبیعی برای پوست‌های چرب


پوست‌های چرب نیازمند یک برنامه مراقبتی صحیح هستند تا میزان چربی پوست در حد متعادلی کنترل شود. چرب بودن زیاد پوست سبب ایجاد انواع آکنه‌ها و جوش‌های سطحی و عمقی می‌شود. از سوی دیگر، وسوسه شست‌وشوی زیاد پوست‌های چرب با صابون و مواد شوینده یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی است که در انتظار شماست. شستن بیش از حد صورت، می‌تواند سبب خشک شدن مقطع پوست شده و در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک‌های زودرس روی پوست‌تان شود.


بر خلاف تصور خیلی از افراد، مراقبت از این پوست‌ها نیازمند محصولات آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت نیست. شما می‌توانید با شناخت بهتر مواد طبیعی اطرافتان این چربی بیش از اندازه را مدیریت کنید. بعضی از مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات حاوی مواد شیمیایی رقیق شده‌ای هستند که تاثیر قابل توجهی در کاهش چربی پوست دارند.


لوسیون لیمو، یک پاک‌کننده طبیعی برای پوست‌های چرب است. آب لیمو یک عنصر طبیعی موثر در چربی پوست است.


آموزش تهیه لوسیون لیمو


برای تهیه یک لوسیون پاک کننده طبیعی برای پوستهای چرب، کافی است یک قاشق چایخوری آبلیمو را با مقداری ماست در یک کاسه مخلوط کنید. حالا مقداری جو خشک شده را در یک آسیاب آشپزخانه بریزید. آن را کاملا به صورت پودر در بیاورید. پودر جو دو سر را به آب لیمو و ماست اضافه کنید. اضافه کردن جو به این لوسیون پاک‌کننده قدرت لایه برداری سطحی از پوست را افزایش می‌دهد.


آموزش استفاده لوسیون لیمو


کافی است این لوسیون طبیعی را روزی یک بار روی پوست خود ماساژ دهید و سپس پوست را با آب کمی گرم بشورید.

پس از دو هفته تاثیر معجزه‌آسای این لوسیون بر روی پوست‌تان را خواهید دید.


توجه


اگر از کرم‌ها، پمادها یا لایه‌بردارهای شیمیایی استفاده می‌کنید، بهتر است با مشورت پزشک‌تان یک هفته پیش از شروع استفاده از این لوسیون، آن‌ها را کنار بگذارید.


بهترین عینک آفتابی چه عینکی است؟ + آموزش انتخاب عینک آفتابی



بایدها و نبایدهای انتخاب عینک آفتابی


اشعه ماورای بنفش خورشید یا‌‌ همان (UV) دارای سه نوع طول موج A، B و C است. نوع A بیشتر توسط عدسی چشم جذب می‌شود و ضرری برای چشم ندارد. نوع C در لایه ازن جذب می‌شود و به زمین نمی‌رسد، ولی آن قسمتی که برای چشم مضر می‌باشد، نوع B است که موجب سوختگی پوست نیز می‌گردد؛ مثلا وقتی نوع B به روی برف می‌تابد، می‌تواند موجب کوری برگشت ‌پذیر شود و فرد برای ۱۲ تا ۴۸ ساعت بینایی خود را از دست بدهد.


 تماس زیاد با اشعه ماورای بنفش نوع B می‌تواند در طولانی مدت، بیماری‌های برگشت ‌ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید، ناخنک چشم و حتی آفتاب ‌سوختگی چشم را به وجود آورد. این بیماری‌ها می‌توانند سبب تاری دید، دردناک شدن و قرمزی چشم، ریزش اشک، اختلال موقت دید و در برخی موارد منجر به نابینایی شوند.


 کودکان و نوجوانان بیشتر از سایرین در معرض آسیب‌های چشمی نور خورشید قرار دارند، زیرا مدت زمان بیشتری را نسبت به بزرگسالان در خارج از منزل سپری کرده و عدسی چشم آن‌ها نازک ‌تر است. لذا استفاده از عینک آفتابی برایشان ضروری‌تر است.


 عینک آفتابی باعث می‌شود مردمک چشم باز شود و اگر استاندارد نباشد و نتواند UV را جذب نکند، تمام اشعه‌های مضر به داخل چشم نفوذ می‌کنند.


 بهترین راه شناخت عینک‌های آفتابی استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است که اغلب در عینک‌ فروشی‌های معتبر یافت می‌شود. بدون استفاده از این دستگاه، تشخیص عینک آفتابی مناسب، حتی برای چشم پزشکان نیز سخت و غیر ممکن خواهد بود.


 این دستگاه باید UV عینک را از ۹۸ درصد به بالا نشان دهد. همچنین گاهی علامت ۴۰۰ UV در کنار برخی از عینک‌ها درج شده است که نشان ‌دهنده قابلیت حفاظت بر علیه UVB است. نمی‌توان هر عینک گران ‌قیمتی را استاندارد قلمداد کرد و باید تمامی آن‌ها توسط دستگاه (یو وی‌ م‌تر) ‌آزمایش شوند.


 توصیه‌های خرید عینک آفتابی‌ مناسب و خرید یک عینک استاندارد


۱-       از عینکی آفتابی استفاده کنید که ۹۹ تا ۱۰۰ اشعه‌های ماورای بنفش نوع A و B را جذب کند و به میزان ۷۵ تا ۹۰ درصد از شدت نور مرئی بکاهد.


 ۲-      در عدسی عینک‌های آفتابی ارزان قیمت، ماده‌ای به نام Triace tate است که فقط ۴۰ درصد ازUV را جذب می‌کند، لذا این عینک‌ها برای چشم‌ها بسیار مضرند.


 ۳-      عینک آفتابی نباید باعث تغییر ماهیت نور و تصاویر شود.


 ۴-      دقت کنید رنگ هر دو شیشه عینک کاملا یکسان بوده و فاقد موج و عیب و نقص باشند.


 ۵-      از عینک‌هایی با شیشه دودی (خاکستری) استفاده کنید، چون بدون این‌ که رنگ اجسام را تغییر دهد، از شدت نور می‌کاهد.


۶-     عدسی‌های عینک آفتابی، شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند. عدسی‌های پلاستیکی سبک‌ترند و بر اثر ضربه خرد نمی‌شوند. اما در مقابل، عدسی‌های شیشه‌ای وضوح بیشتری دارند، کمتر خش می‌افتند و گران‌تر هم هستند.


 ۷-       لازم نیست عینک آفتابی آنقدر تیره باشد که چشمان شما از پشت آن دیده نشود. چنین عینک‌هایی دید شما را کم می‌کنند.


 ۸-      میزان محافظت عدسی عینک از چشم‌ها در مقابل اشعه فرابنفش خورشید با دستگاهی به نام UV متر سنجیده می‌شود.


 اگر در خصوص میزان محافظت عدسی عینک شک دارید، راه ساده‌ای برای امتحان کردن این موضوع وجود دارد:


یک عینک فتوکرومیک را بردارید و عدسی عینک آفتابی را جلوی آن در مقابل نور خورشید بگیرید. اگر عدسی عینک آفتابی استاندارد باشد، اشعه فرابنفش خورشید را جذب می‌کند و در نتیجه، عینک فتوکرومیک تغییر رنگ نمی‌دهد.


 ۹-       عدسی‌های غیراستاندارد معمولا سطح ناهموار و غیر یکنواختی دارند. برای اطمینان از عدم وجود انحراف در عدسی می‌توانید عینک را به چشم بزنید و به یک سطح منظم مثل لبه میز یا خطوط بین کاشی‌ها نگاه کنید و در همین حال سرتان را به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهید. اگر عدسی استاندارد باشد، این خطوط با حرکت چشم شما همچنان صاف باقی می‌مانند و در غیر این صورت، کج و معوج می‌شوند.


 ۱۰-    عینک آفتابی باید کل فضای چشم و اطراف آن را در برگیرد. مطالعات نشان داده است اشعه ماورای بنفش از اطراف قاب عینک‌های آفتابی کوچک عبور کرده و به چشم می‌رسند.



تسکین دردهای رماتیسم با تغذیه و رژیم غذایی مناسب



تسکین دردهای رماتیسم با تغذیه



افراد مبتلا به انواع رماتیسم، در بیشتر ساعات عمرشان دردهای رماتیسمی را تجربه می‌کنند. علاوه بر اصلاح سبک زندگی، تغییر در رژیم غذایی هم می‌تواند به کمک این افراد بیاید.


برخی از مواد غذایی خاصیت تسکین دردهای رماتیسمی دارند. در این مطلب از در ایران این مواد غذایی را با هم مرور می‌کنیم.


موز

موز سرشار از پتاسیم است و به انواع شیرینی، غذا، نوشیدنی‌ها و … افزوده می‌شود. پتاسیم و منیزیم موجود در این میوه، تراکم استخوان‌ها را افزایش داده و علایم و نشانه‌های روماتیسم را کاهش می‌دهد.


توت سیاه

توت سیاه، علاوه بر خوش‌طعم بودن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داده است که افزایش آنتی‌اکسیدان‌های بدن به کاهش التهاب مفاصل مبتلایان به آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.


ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳


است. یافته‌های دانشمندان انجمن مبارزه با روماتیسم آمریکا نشان می‌دهد، التهاب و درد مفاصل افرادی که دست کم دو روز در هفته ماهی سالمون می‌خوردند، کاهش یافته است.


چای سبز

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چای سبز خواص ضد التهابی دارد و در نتیجه علایم و نشانه‌های آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را کاهش می‌دهد.

دانشمندان بلژیکی با افزودن مواد تشکیل دهنده چای سبز به کشت سلولی غضروف انسان، مواد شیمیایی و آنزیم‌هایی که غضروف‌ها را از بین می‌برند، نابود کردند.


آب پرتقال

آب پرتقال، همانند مرکبات دیگر سرشار از ویتامین ث است. ویتامین ث نقش اساسی در رشد طبیعی غضروف‌ها ایفا می‌کند. کمبود ویتامین ث تاثیر منفی بر تندرستی استخوان‌ها، دندان‌ها و غضروف‌های بدن می‌گذارد.



علت سر درد های صبح گاهی را بدانید + چگونه از سر درد صبح گاهی خلاص شویم؟



سردرد صبحگاهی از کجا می‌آید؟ چاره چیست؟ با ما باشید با مقاله تسکین سردرد صبحگاهی



سردرد صبحگاھی، اگرچه قبل از شروع یک روز پرمشغله و شلوغ آغاز می‌شوند، اما بسیار ‏آزاردهنده‌ هستند.


به گزارش ‏prevention‏ علت سردرد صبحگاهی برخی اوقات خارج از کنترل است و از برخی ‏دیگر می‌توان پیشگیری کرد:‏


کاهش کیفیت خواب


در نتیجه کم خوابی، ھورمونھای بدن دچار نوسان شده و در نتیجه ضربان قلب، فشار خون ‏و استرس را در بدن بالا می‌برند و ھمه اینھا به سردرد منتھی می‌شوند. اگر صبح با سردرد از خواب بیدار شدید، ‏‏۲۰ تا‏۳۰ دقیقه دیگر چرت بزنید تا بدن استراحت بیشتری کرده و فعالیت عادی خود رو از سر بگیرد.‏


خواب زیاد


اگر خواب بیش از ۹ ساعت را تجربه کنید، شاهد کاهش میزان سروتونین در مغز خواهید بود. در نتیجه، ‏جریان خون به مغز کمتر شده و منجر به سردرد می‌شود. شبھا به موقع بخوابید و خواب شما بیش از ھفت تا ‏ھشت ساعت به طول نیانجامد.‏


کاھش میزان اندروفین خون


اندروفین مسئول حس خوشی و شادی است، و در صبح به کمترین میزان خود ‏می‌رسد و ھمین امر در برخی از افراد به سردرد میگرنی منجر می‌شود. ورزش صبحگاھی یکی از راهھایی است ‏که به کاھش این نوع سردرد، کمک می‌کند زیرا ورزش ترشح اندروفین رو افزایش می دھد.‏


خر و پف 


قطع تنفس هنگام خر و پف باعی می‌شود اکسیژن کمتری به مغز برسد. به نظر می‌رسد که ‏کمبود اکسیژن باعث گشاد شدن رگھای مغز و افزایش جریان خون به مغز شده و فشار داخل سر را بیشتر می‌کند ‏و ھمین امر به سردرد منتھی می‌شود. در صورت ابتلا به آپنه خواب، پزشک تمھیدات لازم رو برای حل مشکل شما ‏اتخاذ خواھد کرد و سردرد صبحگاھی شما نیز برطرف خواھد شد.‏


ابتلا به افسردگی


افسردگی با کاھش میزان ھورمون سروتونین در بدن، در ارتباط است. البته احتمال وقوع ‏سردردھای ناشی از افسردگی در ابتدای صبح بیشتر است. اگر افسردگی دارید، بدون اینکه احساس معذب بودن ‏داشته باشید به روانپزشک مراجعه کنید.‏


بالا بودن فشار خون


معمولاً افراد سردرد رو به چیزھای دیگری ربط میدھند و کمتر به فکر فشار خون خود می ‏افتند. این در حالیست که شاید سردرد آنھا ھشداری برای بالا بودن فشار خونشان باشد. اگر سردردھای شما ‏مکرر و بیدلیل ھستند، حتماً با پزشک مشورت کنید. چنانچه فشار خون شما بالا باشد، با اصلاح رژیم غذایی، ‏اصلاح روش زندگی و ورزش و مصرف داروھای کاھنده فشار خون، سردرد شما نیز برطرف خواھد شد.‏



با روش های ساده هرروز بدنتان را سم زدایی کنید



با راهکارهای ساده هر روز می توانیدبه سم زدایی بدنتان بپردازید و از به وجود آمدن مشکل بزرگی در بدنتان خودداری کنید. در این مقاله از دکتر سلام ۱۰ روش ساده را برای سم زدایی بدنتان آماده کرده ایم. پیشنهاد می کنیم که این بخش را از دست ندهید.


این باور میان عموم وجود دارد که سم‌زدایی به یکباره انجام می‌شود، یا از ۲۴ ساعت تا چند هفته، طول می‌کشد. اما دلیلی وجود ندارد که ثابت کند شما نمی‌توانید عمل سم‌زدایی از بدن خود را قدم به قدم و طی یک روند همیشگی انجام دهید. البته این منطقی‌تر هم هست، چون شما تقریباً هر روز مقداری سم وارد بدنتان می‌کنید، تا جایی که به حدی می‌رسد که مشکلی ایجاد می‌کند. اگر هر روز قدمی برای سم‌زدایی از بدن بردارید، احتمال اینکه بعداً به مشکل بزرگی برخورد کنید بسیار کمتر خواهد شد، چون میزان سمی بودن بدنتان بسیار پایین است.

با راه های زیر میتوانید به خارج کردن سم از بدنتان بپردازید

به مقدار کافی آب بنوشید


این را حتماً بارها و بارها شنیده‌اید، اما آن‌قدر مهم است که ارزش دوباره گوشزد کردن را دارد. اندام‌های اصلی بدن با داشتن آب کافی می‌توانند سموم را از بدن شما دفع کنند. نوشیدن آب فراوان به بیرون راندن مدفوع از بدن هم کمک می‌کند، که خودش حاوی سموم بسیار زیادی است.


بدنتان را برس بکشید


یک اسفنج نرم تهیه کنید و بدنتان را با آن ماساژ بدهید. صبح قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان جدا شده و لایه‌ای جدید ظاهر شود. این کار باعث دفع سموم از بدن می‌شود. پوست شما، بزرگ‌ترین ارگان بدنتان است و شما باید همیشه کاری کنید که منافذ آن برای دفع سموم باز باشد.


هر روز چای سم‌زدا بنوشید


چای‌هایی سم‌زدای زیادی وجود دارند که هرکدام فواید خاص خودشان را دارند، که معروف‌ترین آن‌ها، چای سبز است. اما اگرچای سبز، دلتان را زده می‌توانید سراغ انواع گیاهان دیگر بروید که خواص سم‌زدایی از بدن دارند. مثلاً دم‌نوش‌هایی که به خواب بهتر کمک می‌کنند، به شما انرژی می‌دهند یا کبد و کلیه‌ها را پاکسازی می‌کنند و همچنین دم‌نوش‌هایی که آرام‌بخش بوده و حس بهتری به شما می‌دهند.


هر روز ورزش کنید


لازم نیست هر روز ورزش شدید انجام دهید؛ اما روزی را بدون تحرک هم به پایان نبرید. سیستم لنفاوی شما مثل سیستم گردش خونتان، پمپ ندارد بنابراین این کار شماست که از جا بلند شوید و تحرک کنید تا مایعات سیستم لنفاوی‌تان جریان خوبی داشته باشند.


در هر وعده یک سوپر فود بخورید


سعی کنید در وعده‌ی غذایی‌تان، یک سوپرفود بخورید، یعنی می‌توانید با خوردن میوه برای صبحانه شروع کنید و به بدنتان آنتی‌اکسیدان برسانید، برای ناهار سالاد اسفناج بخورید تا فیتونوترینت به بدنتان برسانید و برای شام هم یک غذای تند بخورید تا سرعت متابولیسمتان را بالا ببرید.


پروبیوتیک‌های طبیعی مصرف کنید


کمک به بدن برای گوارش غذایی که می‌خورید می‌تواند تأثیر زیادی روی بیشتر ماندن غذا در بدن داشته و محیطی سمی ایجاد کند. قرص‌هایی وجود دارد که می‌توانید سطح پروبیوتیک و آنزیم‌های گوارشی بدنتان را با آن‌ها افزایش دهید تا غذایی که می‌خورید، بهتر گوارش شود. اما یک راه خوب دیگر این است که از راه غذاهای طبیعی، این کار را انجام دهید. می‌توانید کلم تخمیر شده مانند کیمچی یا ساورکرات آلمانی یا ماست پروبیوتیک بخورید.


خوب بخوابید


بدن شما وقتی که در خواب هستید خودش را پاکسازی می‌کند، کبد هم بسیاری از فعالیت‌های خود را صبح زود انجام می‌دهد. تا دیروقت بیدار ماندن، شما را در شرایطی قرار می‌دهد که چرخه‌ی عمیق و باکیفیت خواب را از دست می‌دهید، یعنی آن بخشی از خواب که طبیعتاً باید قبل از نیمه شب روی دهد. صبح‌ها هم زود از خواب بیدار شوید تا مجبور نشوید ساعت‌هایی که بدن شما به طور طبیعی می‌خواهد خودش را از شر سموم خلاص کند، بخوابید. ماندن مدفوع در بدن یا نگه داشتن ادرار تا ساعات دیروقت صبح می‌تواند منجر به بازجذب سموم در بدن شود.


کمتر تلویزیون ببینید و به اخبار گوش دهید


شاید ارتباط تماشای تلویزیون و گوش دادن به اخبار را با تجمع سموم در بدن درک نکنید. اما اگر وضعیت فکری و روحی‌تان در شرایط خوب و خوشایندی نباشد، احتمال اینکه کارهایی انجام دهید و احساساتی داشته باشید که منجر به جمع سموم در بدن شود، بیشتر خواهد شد. تمام تبلیغاتی که شما بین برنامه‌ها می‌بینید، سعی دارند حسی به شما بدهند که باور کنید برای کامل بودن به چیزی نیاز دارید. اخبار هم معمولاً در مورد حوادث بد و منفی در تمام دنیاست. اگر فکرتان را با صداها و تصاویری پر کنید که پیام مثبتی ندارند و ذاتاً ناخوشایند هستند، سطح سمی بودن بدنتان را بالا خواهید برد.


زبانتان را تمیز کنید


سال‌هاست که دندانپزشکان توصیه می‌کنند قبل از مسواک زدن، روی زبانتان هم مسواک بکشید، چون زبان مرکز تجمع میکروب‌ها و سایر آلودگی‌هاست.


غذاهای ارگانیک مصرف کنید


غذاهای ارگانیک به این دلیل مهم نیستند که ویتامین یا مواد مغذی بیشتری نسبت به غذاهای معمولی دارند، بلکه چون از مواد شیمیایی و سموم و مواد مصنوعی ساخت بشر مانند فروکتوز و شیره‌ی ذرت، مبرا هستند، خوب و مفیدند. با ترجیح دادن غذاهای ارگانیک به غذاهای معمولی، به تغذیه‌ای نزدیک می‌شوید که ۵۰ سال پیش یا قبل‌تر از آن وجود داشته است.