دانستنی ، تفریحی ، خبری ، علمی همه چیز در ایران

مطالب ناب از سر تا سر اینترنت ، دانستنی ، علمی ، خبری ، تفریحی و...

دانستنی ، تفریحی ، خبری ، علمی همه چیز در ایران

مطالب ناب از سر تا سر اینترنت ، دانستنی ، علمی ، خبری ، تفریحی و...

تسکین دردهای رماتیسم با تغذیه و رژیم غذایی مناسب



تسکین دردهای رماتیسم با تغذیه



افراد مبتلا به انواع رماتیسم، در بیشتر ساعات عمرشان دردهای رماتیسمی را تجربه می‌کنند. علاوه بر اصلاح سبک زندگی، تغییر در رژیم غذایی هم می‌تواند به کمک این افراد بیاید.


برخی از مواد غذایی خاصیت تسکین دردهای رماتیسمی دارند. در این مطلب از در ایران این مواد غذایی را با هم مرور می‌کنیم.


موز

موز سرشار از پتاسیم است و به انواع شیرینی، غذا، نوشیدنی‌ها و … افزوده می‌شود. پتاسیم و منیزیم موجود در این میوه، تراکم استخوان‌ها را افزایش داده و علایم و نشانه‌های روماتیسم را کاهش می‌دهد.


توت سیاه

توت سیاه، علاوه بر خوش‌طعم بودن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داده است که افزایش آنتی‌اکسیدان‌های بدن به کاهش التهاب مفاصل مبتلایان به آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.


ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳


است. یافته‌های دانشمندان انجمن مبارزه با روماتیسم آمریکا نشان می‌دهد، التهاب و درد مفاصل افرادی که دست کم دو روز در هفته ماهی سالمون می‌خوردند، کاهش یافته است.


چای سبز

یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چای سبز خواص ضد التهابی دارد و در نتیجه علایم و نشانه‌های آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را کاهش می‌دهد.

دانشمندان بلژیکی با افزودن مواد تشکیل دهنده چای سبز به کشت سلولی غضروف انسان، مواد شیمیایی و آنزیم‌هایی که غضروف‌ها را از بین می‌برند، نابود کردند.


آب پرتقال

آب پرتقال، همانند مرکبات دیگر سرشار از ویتامین ث است. ویتامین ث نقش اساسی در رشد طبیعی غضروف‌ها ایفا می‌کند. کمبود ویتامین ث تاثیر منفی بر تندرستی استخوان‌ها، دندان‌ها و غضروف‌های بدن می‌گذارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.